Cilji projekta
Cilj projekt RES Market-Places je podpora pri oblikovanju regionalnih tržnih mest za povečanje uporabe OVE in URE v novo zgrajenih in načrtovanih objektih in zgradbah, ki so v fazi prenove ali se šele bodo prenovile. Projekt temelji na dejstvu, da privatni in javni investitorji ponavadi niso dobro obveščeni glede možnosti uporabe OVE in URE v svojih projektih, saj je obseg dobaviteljev tehnologije OVE in URE ponavadi njim neznan. Sprememba omenjenega dejstva bo tako zahtevala združitev privatnih in javnih investitorjev pri oblikovanju skupnih aktivnosti.
Kratkoročni cilji projekta so:
Ř Demonstracija možnosti izrabe potenciala OVE in URE regionalnim akterjem vseh sedmih modelnih regij, z namenom, da se pokaže kako velik potencial imajo njihove regije za rabo OVE in URE in možnost ekonomične realizacije izbranih projektov s pripadajočimi pozitivnimi regionalnimi učinki (npr. na regionalno gospodarstvo in trg dela);
Ř pridobitev pregleda nad različnimi obstoječimi tipi finančnih storitev v posameznih državah partnerjev (še posebej specializirani investitorji, zeleni fondi, pogodbeniki, itd.), ki so zainteresirani za OVE in URE in iščejo donosne investicijske projekte;
Ř določitev ekonomsko sprejemljivih projektov v OVE in URE in razvoj finančnega modela, ki vključuje regionalno populacijo in potencialne zunanje ponudnike finančnih storitev;
Ř povečanje energetske učinkovitosti in rabe OVE v sedmih modelnih regijah in z zamenjavo fosilnih goriv zmanjševanje CO2 emisij in izboljšanje kvalitete zraka v okolici;
Ř izboljšanje regionalnega gospodarstva modelne regije s pomočjo zmanjševanja uvoza energije in s tem ohranjanja denarja v regiji, komisijske pogodbe z regionalnimi podjetji (instalaterji, rokodelci, delavnice, itd.), še posebno z malimi in srednje velikimi podjetji, oblikovanje novih tržnih priložnosti npr. na področju kmetijskega in gozdnega upravljanja (»energetski kmetovalec«) in provizije za področja za proizvodnje energije (vetrne turbine, sončne elektrarne,…);
Ř oblikovanje sinergij z ostalimi razvojnimi politikami, kot je trajnostni turizem, lokalna obrt, promocija lokalnega imagea, biološki proizvodi, obvarovanje in upravljanje z vodami, gozdarstvo, itd.;
Ř podpora lokalnim akterjem in optimiziranje obstoječih lokalnih in regionalnih struktur in mrež, ter s pomočjo projekta prenos znanja in praktičnih rešitev.
Dolgoročni cilji projekta pa so:
Ř spodbujanje ostalih regij za oblikovanje tržnih mest za OVE in s tem podpreti tržno penetracijo OVE in URE po vsej Evropi s pomočjo zgodnje vključitve rednih aktivnosti razširjanja informacij o rezultatih projekta (internetna stran projekta, seminarji, druge oblike širjenja informacij), ki bodo predstavljala preverjene modele tržnih mest za OVE na podeželskih področjih (koncept, strategija in instrumenti);
Ř začetna spodbuda za podeželske regije h končnemu cilju popolne oskrbe z energijo le iz OVE s pomočjo uveljavljenih in uspešnih organizacijskih in finančnih regionalnih strukturah in uveljavljenih partnerstvih z investitorji;
Ř promocija pozitivne regionalne identitete za podeželske regije kot predhodnih na področju rabe OVE in za pomoč pri razvoju uveljavljenega imena v med regijski konkurenci.