Projekt je sofinanciran s strani

  
Home
Seznam ponudnikov
Financiranje
Primeri dobre prakse
Novice
Povezave
Project site

Namen projekta

RES Market-Places je oblikovanje regionalnih tržnih prostorov/mest za promocijo večje rabe obnovljivih virov energije (OVE), kot tudi ukrepe učinkovite rabe energije (URE), v vseh predvidenih objektih in tudi tistih, ki se nameravajo prenavljati. Uspešnost projektov OVE in URE je v veliki meri odvisna od obstoječe regionalne strukture (kot so mreže), ki organizirajo, koordinirajo in združujejo lokalne akterje. Na temelju obstoječih regionalnih mrež namerava projekt oblikovati regionalna mesta na trgu, na katerih bodo lahko dobavitelji in potencialni končni uporabniki, investitorji srečevali in izmenjali informacije ter izkušnje in tako skupaj našli rešitve za uporabo OVE in URE v novo zgrajenih objektih in v obnavljajočih se stavbah. Številne metode za oblikovanje takih tržnih mest za OVE bodo preverjene v sedmih modelnih regijah v Avstriji, Nemčiji, Italiji, Irski, Sloveniji, Španiji in Švedski. S tem bo projekt določil potencial za uporabo OVE in URE za posamezno državo in spodbudil sodelovanje med investitorji in dobavitelji pri izkoriščanju potenciala.

V okviru projekta je predvidena strokovna podpora lokalnemu partnerju v obliki:

bulletpomoči pri organizaciji javnih dogodkov, delavnic, izdaji časopisov, sestavljanju liste z elektronskimi naslovi, vodenju sestankov med delovnimi skupinami;
bulletnudenja organizacijskega in finančnega koncepta, pravne pomoči in marketinške strategije;
bulletsugeriranja pri optimiziranju obstoječe občinske in regionalne strukture za izrabo OVE in URE;
bulletmotivacije lokalnih akterjev in javnosti za uporabo OVE in URE;
bulletrazvoju virtualnega tržnega mesta na internetni strani.

V projektu sta tako dve ciljni skupini:

Ř      Na strani ponudbe:

o    regionalni proizvajalci, distributerji za OVE in dobavitelji tehnologije za URE (kot so vetrne turbine, soproizvodnja toplote in  električne energije, bioplinske naprave);

o    regionalna in nacionalna podjetja s finančnimi storitvami na področju OVE in URE (banke, državne sklade, pogodbene partnerje) in ostala storitvena podjetja (lokalna oz. regionalna podjetja z energetskimi storitvami, energetske agencije, svetovalci);

Ř      Na strani povpraševanja:

o    novi objekti v fazi izgradnje ali objekte v fazi obnovitve s primernimi energetskimi potrebami (kot so enodružinske hiše, javna kopališča, industrijska podjetja, itd.).

Na predlaganih regionalnih tržnih mestih za OVE bodo bili dobavitelji in končni uporabniki soočeni in imeli bodo možnost diskusije in dostop do ustanov za sofinanciranje projektov OVE/URE. Na koncu bo potencialni končni uporabnik bil podprt pri vključevanju OVE in URE že v fazi načrtovanja novih zgradb in pri obnavljanju različnih objektov. Določeno prednost uporabe OVE imajo bolj podeželska in predmestna področja. Tako so na primer številna prostrana področja v bližini obale ali v gorskem svetu primernejša za postavitev vetrnih elektrarn, velike zgradbe na podeželju so primerne za postavitev sončnih elektrarn, saj ni težav s senčenjem zaradi bližnjih visokih stavb, ali za postavitev solarnih kolektorjev. V mestnih pa je veliko stavb, ki so energetsko neučinkovite in bi z izvedbo ukrepov URE drastično zmanjšali porabo v mestih in tako potrebo po proizvodnji le te iz fosilnih goriv. Na koncu projekta bodo oblikovana mesta za OVE v vseh sedmih modelnih regijah. Zbliževanje relevantnih akterjev bo vodilo k sistematičnemu začetku novih OVE projektov v regiji. Projekt RES Market-Places ne bo samo povečal povpraševanje po zeleni energiji, prispeval k zmanjševanju uporab fosilnih goriv in posledično k zmanjševanju toplogrednih plinov, ampak bo tudi povečal oskrbo z energijo iz OVE in s pomočjo URE ter z izvedenimi projekti prispeval k povečanju kakovosti bivanju in  pozitivno vplival na razvoj regionalnega gospodarstva.

Za dosego zastavljenih ciljev in prenosom izkušenj in znanja v izbrane regije v Evropi je v projektu predvideno oblikovanje priročnika, CD ROM-a in internetne strani z instrumenti in orodij, ki so se izkazala za najuspešnejša v regiji in katalog s primeri dobre prakse, kjer bo vključen tudi opis novih regionalnih struktur in spodbujenih projektov OVE.     

 Cilji projekta

Cilj projekt RES Market-Places je podpora pri oblikovanju regionalnih tržnih mest za povečanje uporabe OVE in URE v novo zgrajenih in načrtovanih objektih in zgradbah, ki so v fazi prenove ali se šele bodo prenovile. Projekt temelji na dejstvu, da privatni in javni investitorji ponavadi niso dobro obveščeni glede možnosti uporabe OVE in URE v svojih projektih, saj je obseg dobaviteljev tehnologije OVE in URE ponavadi njim neznan. Sprememba omenjenega dejstva bo tako zahtevala združitev privatnih in javnih investitorjev pri oblikovanju skupnih aktivnosti.

Kratkoročni cilji projekta so:

Ř      Demonstracija možnosti izrabe potenciala OVE in URE regionalnim akterjem vseh sedmih modelnih regij, z namenom, da se pokaže kako velik potencial imajo njihove regije za rabo OVE in URE in možnost ekonomične realizacije izbranih projektov s pripadajočimi pozitivnimi regionalnimi učinki (npr. na regionalno gospodarstvo in trg dela);

Ř      pridobitev pregleda nad različnimi obstoječimi tipi finančnih storitev v posameznih državah partnerjev (še posebej specializirani investitorji, zeleni fondi, pogodbeniki, itd.), ki so zainteresirani za OVE in URE in iščejo donosne investicijske projekte;

Ř      določitev ekonomsko sprejemljivih projektov v OVE in URE in razvoj finančnega modela, ki vključuje regionalno populacijo in potencialne zunanje ponudnike finančnih storitev;

Ř      povečanje energetske učinkovitosti in rabe OVE v sedmih modelnih regijah in z zamenjavo fosilnih goriv zmanjševanje CO2 emisij in izboljšanje kvalitete zraka v okolici;

Ř      izboljšanje regionalnega gospodarstva modelne regije s pomočjo zmanjševanja uvoza energije in s tem ohranjanja denarja v regiji, komisijske pogodbe z regionalnimi podjetji (instalaterji, rokodelci, delavnice, itd.), še posebno z malimi in srednje velikimi podjetji, oblikovanje novih tržnih priložnosti npr. na področju kmetijskega in gozdnega upravljanja (»energetski kmetovalec«) in provizije za področja za proizvodnje energije (vetrne turbine, sončne elektrarne,…);

Ř      oblikovanje sinergij z ostalimi razvojnimi politikami, kot je trajnostni turizem, lokalna obrt, promocija lokalnega imagea, biološki proizvodi, obvarovanje in upravljanje z vodami, gozdarstvo, itd.;

Ř      podpora lokalnim akterjem in optimiziranje obstoječih lokalnih in regionalnih struktur in mrež, ter s pomočjo projekta prenos znanja in praktičnih rešitev.

 Dolgoročni cilji projekta pa so:

Ř      spodbujanje ostalih regij za oblikovanje tržnih mest za OVE in s tem podpreti tržno penetracijo OVE in URE po vsej Evropi s pomočjo zgodnje vključitve rednih aktivnosti razširjanja informacij o rezultatih projekta (internetna stran projekta, seminarji, druge oblike širjenja informacij), ki bodo predstavljala preverjene modele tržnih mest za OVE na podeželskih področjih (koncept, strategija in instrumenti);

Ř      začetna spodbuda za podeželske regije h končnemu cilju popolne oskrbe z energijo le iz OVE s pomočjo uveljavljenih in uspešnih organizacijskih in finančnih regionalnih strukturah in uveljavljenih partnerstvih z investitorji;

Ř      promocija pozitivne regionalne identitete za podeželske regije kot predhodnih na  področju rabe OVE in za pomoč pri razvoju uveljavljenega imena v med regijski konkurenci.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Seznam ponudnikov | Financiranje | Primeri dobre prakse | Novice | Povezave | Project site
 Za težave ali vprašanja se obrnite na info@ape.si.
Zadnja sprememba: 10/24/06.